ЛПР №1- плуги

Лабораторно – практична робота №1

Тема: ПЛУГИ
Мета: ознайомитись з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями, ТО, ТБ при роботі з плугами.
Обладнання: ПЛН-3-35

ХІД  РОБОТИ

  1. Оглянути машину.
  2. Знайти її основні робочі та допоміжні органи.
  3. Виконати регулювання.
  4. Виконати роботу ( по можливості ).
  5. Скласти звіт про пророблену роботу. ( за заданим планом)
  6. Зробити висновок.

ЗВІТ ПРО ПРОРОБЛЕНУ РОБОТУ

ПЛАН

  1. Призначення машини.
  2. Будова машини (малюнок).
  3. Процес роботи машини.
  4. Підготовка машини до роботи.
  5. Технічне обслуговування машини.
  6. Техніка безпеки при роботі з машиною.
  7. Висновок.
  1. Призначення машини.   Плуги призначені для обробітку ґрунту з обертом пласта.
  2. Будова машини (малюнок).

Навісний плуг ПЛН-3-35

1-корпус; 2-рама; 3- регулювальний механізм; 4- навісний пристрій; 5- передплужник; 6- дисковий ніж.

  1. Процес роботи машини.  У процесі роботи леміш підрізує скибу ґрунту знизу, трохи піднімає її і спрямовує на полицю. Полиця зсуває підняту скибу вбік, частково кришить її і, перевертаючи, скидає в борозну.
  2. Підготовка машини до роботи.

Підготовка плуга до роботи повинна відбуватися на спеціальному регулю­вальному майданчику. Спочатку перевіряють комплектність і технічний стан плуга, справність усіх складових одиниць, надійність болтових, гвинтових з’єднань. При цьому  необхідно звернути увагу на:                                       

  • стан лемішно-полицевої поверхні корпусів та передплужників;
  •  -величину зазору (до 1 мм) в стиках лемешів та полиць;
  • товщину (до 1 мм) лез лемешів;
  •  кут загострення лез (40°);
  • товщину польових дощок корпусів (не менш як 4-5 мм)

Регулювання плугів.

  1. Глибина оранки  регулюється гвинтовим механізмом колеса, підставивши під нього брусок, на 2-3 см менше за задану глибину. 
  2. Вирівнювання рами  плуга                в поздовжньому напрямку регулюванням довжини центральної тяги; в поперечному напрямку – боковим розкосом (правим) начіпного механізму трактора.        
  3.  Встановлення робочих органів плуга полягає в розміщенні передплужника та дискового ножа.                                                    

 Передплужник регулюється на глибину підрізання 10 см та фіксується відстань  між корпусом плуга і передплужником у межах 25-35см.

 Розміщення дискового ножа відносно передплужника.

Дисковий ніж встановлюють перед заднім передплужником так, щоб його центр знахо­дився проти або дещо попереду носка лемеша, а нижня точка різальної кромки ножа — 20...ЗО мм нижче носка. Полотно диска зсувають ліворуч від польового обрізу передплужника на 10...20 мм. щоб воно було паралель­ним до гряділів. Ніж повинен вільно обертатись на осі й мати вільний хід уз­довж неї не більш як 2 мм.

Площина ножа має бути паралельною до рами плуга і відстояти від польового обрізу передплужника на 1 — 1,5 см.

  1. Технічне обслуговування машини.

Перед початком і в кінці роботи у плуга перевіряють стан рами, осей, механізму навішування або причіпу, підйомно-регулювальних механізмів, коліс, ковпаків, масльонок, шплінтів, польових дощок, основних корпусів, передплужників, болтові кріплення корпусів до рами, затяжку болтів на лемешах, полицях, польових дошках, стан робочих поверхонь лемешів, полиць, дискового ножа.  При ЩТО замінюють зношені або поломані лемеші та полиці, перевіряють обертання коліс, дискового ножа, при битті або заїданні у втулці усувають несправності. Перевіряють, як встановлений плуг в вертикальній та горизонтальній площинах. Змащують всі поверхні, що труться: підшипники коліс та дискового ножа, шарнір механізму підйому. Встановлюють на плуг причіп для борін. Всі виявлені несправності усувають.  При ТО-1 виконують всі операції ЩТО,  а потім змащують механізми коліс, додають масло до гідросистеми. 

  1. Техніка безпеки при роботі з машиною.

До роботи з плугами допускаються особи, ознайомлені з будовою і регулюваннями плугів, правилами техніки безпеки, правилами догляду за плугами.

Перед початком руху необхідно подати сигнал при під’їзді трактора заднім ходом до плуга, і , тільки впевнившись в тому, що між трактором і плугом нема людей, слід рухатись. При роботі, під час руху агрегату, забороняється сидіти або стояти на рамі плуга, регулювати або очищати плуг, підтягувати кріплення, усувати несправності. Здійснювати регулювання можна тільки на  поворотних смугах при вимкненому двигуні трактора. Категорично забороняється очищати плуг від землі та рослинних решток під час руху агрегату. Для очищення плуга від землі слід використовувати спеціальний чистик. Обережно поводитися з гострими частинами плуга.  Забороняється перебувати під плугом, якщо він піднятий у транспорт­не положення.

Обережно поводитися з гострими частинами плуга. Замінювати лемеші, встановлювати ніж і передплужники слід тільки, коли рама встановлена на опори. Користуватись можна тільки справним  інструментом. Вночі дозволяється працювати тільки з гарним освітленням.

 З НЕСПРАВНИМ ПЛУГОМ ПРАЦЮВАТИ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ!

  1. Висновок

В  ході виконання лабораторної роботи я ознайомився з  призначенням, будовою, роботою, регулюваннями плуга, ТО, ТБ при роботі з плугами.

 


Хмара тегів

Федорівський центр ПО

с. Федорівка, вул. М. Корфа 1

+380999123278

natasababijcuk@gmail.com

Я В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ:

Besucherzahler
счетчик посещений