Налагодження зернозбирального комбайна
Методична розробка уроку виробничого навчання
"Технологічне налагодження жнивної частини зернозбирального комбайна"
План уроку. Тема уроку: Технологічне налагодження жнивної частини зернозбирального комбайна. Цілі уроку: Закріпити знання одержані на теоретичних заняттях. Поглибити, розширити та конкретизувати знання по технологічному налагодженню жнивної частини комбайна. Формування і вдосконалення в учнів умінь та навичок при виконанні завдання. Проведення Т.О., забезпечення роботоздатного стану вузлів і механізмів що вивчаються. Прищепити відповідальне ставлення, по підтриманню справності вузлів та механізмів, охайному проведенню робіт по технологічному налагодженню жнивної частини зернозбирального комбайна. Добиватися в учнів дотримання правил Т.Б. Тип уроку: Урок удосконалення умінь та формування навичок. Вид уроку: Виконання комплексних робіт, самостійна, практична робота. Дидактичне забезпечення: Довідкова література, інструкційні карти, тести, стенди, макет комбайна, слайди і кінофільми, проектор. Матеріально-технічне забезпечення: Комбайн КЗС-9-1, платформа-підбирач, набір інструментів, лінійка, плоскогубці, пристрій для перевірки натягу пасів, динамометр, динамометричний ключ, набір щупів, індикатор. Міжпредметні зв’язки: Сільськогосподарські машини, технічне обслуговування, ремонт, агротехнологія. Форми організації навчальної діяльності учнів: Ланкова. Хід уроку І. Організаційна частина. 5 хв. 1. Перевірка наявності учнів. 2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів. 3. Інструктаж з охорони праці. II. Вступний інструктаж. 40 хв. Актуалізація знань: 1. Повідомлення теми та мети уроку. 2. Перевірка опорних знань, умінь і навичок учнів. 3. Аналіз і доповнення відповідей учнів. 4. Пояснення подальшої роботи учнів на уроці. Викладання нового матеріалу. 1. Повідомлення нової інформації інструктивного характеру. - Технологічне налагодження жнивної частини комбайна: молотильного апарата і механізму включення молотильного апарата. 2. Перегляд навчальних відео-фільмів. 3. Показ нових прийомів трудової діяльності. 4. Пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці. 5. Обговорення типових помилок. 6. Опитування учнів і пробне виконання ними прийомів. 7. Відповідь майстра на запитання учнів. 8. Підведення підсумків вступного інструктажу. III. Поточний інструктаж. 215 хв. 3.1. Видання завдань для самостійної роботи учнів та пояснення алгоритму їх виконання. 3.2. Розподіл учнів за робочими місцями. 3.3. Повідомлення про критерії оцінювання виконаних робіт. 3.4 Самостійна робота учнів над виданими завданнями. 3.5 Цільові обходи робочих місць. Перший обхід 1.Перевірка правильності виконання завдання. 2.Нагляд за додержанням правил Т.Б. 3.Відповіді на незрозумілі питання. Другий обхід 1.Керівництво і нагляд за самостійною роботою учнів. 2.Наглядати за ритмом виконання завдання. 3.Написання звіту про виконану роботу. Третій обхід 1.Перевірка комплектності вузлів та механізмів. 2.Перевірка наявності звіту про виконану роботу. 3.Опитування учнів безпосередньо на робочих місцях шляхом бесіди, контрольних запитань, демонстрації прийомів і методів виконання завдання. 4. Прийом та оцінка майстром виконаних робіт. 5. Прибирання робочих місць. IV. Заключний інструктаж. 10 хв. 1. Аналіз діяльності учнів. 2. Оцінка роботи учнів. 3. Аналіз причин помилок учнів та способи їх усунення. 4. Видача домашнього завдання. Ю. М. Ярмашов стор 24-39 О. М. Погорілець стор 19-51, 210-215 А. Ф. Головчук стор 20-38 Г. І. Живолуп стор. 14-43 Основні правила безпечної роботи під час технологічного налагодження жнивної частини зернозбирального комбайна.
Конспект вступного інструктажу Технологічне налагодження жнивної частини зернозбирального комбайна. Зернозбиральні машини забезпечують якісне збирання за умови, що їх робочі органи вибрані й відрегульовані відповідно до властивостей культури, яку збирають, а рослини пристосовані для машинного збирання. На роботу зернозбиральних машин впливає будова рослин, довжина стебла і густота стояння, полягання, міцність, вологість, розміри і маса насіння, масове відношення зерна до стебел, фаза зрілості, забур’яненість посівів. Втрати зерна під час збирання врожаю залежать від різних причин: нерівномірності достигання хлібів, їх полеглості і забур’яненості, підвищеної вологості повітря, грунту і хлібної маси, від дощів і багато іншого. Загальні втрати зерна через невимолочення із соломою повинні становити не більше 1,5% при збиранні зернових. Подрібнення насіннєвого зерна не повинно перевищувати 1%, продовольчого – 2%. З втратами ведеться боротьба по багатьох напрямках, головні з яких – вдосконалення конструкції комбайнів. Але оскільки хлібна маса не піддається стандартизації, цю проблему дуже важко розв’язати тільки шляхом покращення конструкції робочих органів. Головне з яких – продумана технологічна наладка робочих органів комбайнів залежно від стану культури, що збирається, від темпів збирання. Широке застосування знайшла в господарствах так звана сумка комбайнера або набір, що складається з визначень режимів роботи комбайна, схем, простих інструментів і пристосувань. При допомозі цих засобів поетапно підлягають контролю і наладці всі технологічні параметри комбайна. Для зменшення втрат зерна робочі органи жатки добре ущільнюють і відрегульовують. Слайд 1. Схема розміщення і вимірювання технологічних параметрів зернозбиральних комбайнів. Перевірка і регулювання зернозбирального комбайна. Перед початком збирання потрібно встановити комбайн на рівній площадці; оглянути і перевірити технологічні регулювання, користуючись для цього пристосуваннями і прийомами, що зображені на слайді 1. Висоту і винос вала мотовила відносно різального апарата встановлюють і перевіряють при допомозі пристосування, що складається з рухомих взаємно - перпендикулярних мірних рейок. Фактично нахил граблин мотовила встановлюють згідно передбачених положень ексцентрикового механізму. Правильність виконання регулювання можна перевірити при допомозі транспортирного рівня (слайд 1, рис б), розмістивши підтримки мотовила паралельно до площадки. Така перевірка буде особливо необхідна при підготовці комбайна, який пройшов складний ремонт. При збиранні полеглих хлібів потрібно поставити стеблепідіймач (слайд 1, рис к), а при високому й переплутаному хлібостої основний подільник краще замінити на торпедний (слайд 1, рис л). Потрібно перевірити всі технологічні зазори в жатці і похилій камері (слайд 1, рис и). Зазори з малими величинами зручніше заміряти ступінчастим щупом. Попереднє (основне) технологічне налагодження зернозбирального комбайна. (Слайди 2 - 9). Налагодження комбайна починають з жатки. Спочатку визначають врожайність хлібної маси і її стан. Вибирають попередні значення висоти і виносу мотовила, зазорів між шнеком і днищем жатки, частоти обертів мотовила і кута нахилу граблин і його встановлення і т. д. Додаткове налагодження зернозбирального комбайна.(Слайди10,11) Додаткове налагодження жатки, підбирача, молотильного апарата і системи очистки проводять безпосередньо в полі. При погіршенні будь-якого якісного показника змінюють відповідні регулювання, виконуючи їх у відповідній послідовності. Примітка: номери регулювальних показників вписані в малі прямокутники, окружності і трикутники показують підвищені втрати зерна відповідно у вільному вигляді, в не зрізаному і зрізаному колосі. Операції, які неможливо показати графічним способом, коротко описані і вказані в схемах, а порядкові номери їх вказують на загальну послідовність налагодження. Слайди 2 – 9 Технологічне налагодження жнивної частини зернозбирального комбайна. Слайд 2 Регулювання висоти зрізу та різального апарата жатки. Слайд 3 Регулювання мотовила. Слайд 4 Регулювання нахилу граблин мотовила. Слайд 5 Регулювання шнека жатки. Слайд 6 Регулювання зрівноважу вального механізму жатки. Слайд 7 Регулювання похилої камери. Слайд 8 Регулювання механізму включення похилої камери. Слайд 9 Регулювання платформи підбирача. Слайд 10 Схема додаткового налагодження жатки. Слайд 11 Схема додаткового налагодження підбирача.
Слайд 1. Схема розміщення і вимірювання технологічних параметрів зернозбиральних комбайнів. Слайди 2 – 9 Технологічне налагодження жнивної частини зернозбирального комбайна. Слайд 2 Слайд 3 Слайд 4 Слайд 5 Слайд 6 Слайд 7 Слайд 8 Слайд 9 Слайд 10 Схема додаткового налагодження жатки. Слайд 11 Схема додаткового налагодження підбирача. Інструкційні карти |
|
Меню сайту
Архів новин
Хмара тегів
-
аудит вертикальний обробіток виноградарство випускники виробництво кукурудзи виробництво соняшника виробництво цукрового буряка вирощування картоплі вирощування кукурудзи виховна година виховна робота виховний захід внесення добрив водій врожайність відео відкритий урок грунтообробні агрегати двигун внутрішнього згорання день захисника вітчизни дискові борони діагностика експлуатаційні витрати енергетичні засоби заготівля сіна зворотній зв язок здоровий спосіб життя зернобобові зернові зернозбиральний комбайн зубові борони класифікація мта комбайни комплектування агрегатів котки кривошипно шатунного механізм круп яні культури культиватори культура кшм кінематика мта лабораторні роботи лпр лущильники майстер клас машинно тракторний парк методична робота механізація морфогенез мтп налагодження мта новини обприскувачі обробіток грунту обслуговування техніки овочеві культури озимі культури останні події охорона праці плоскорізи плуги портфоліо педагогічне кредо посів кукурудзи посів цукрових буряків посівний агрегат практичні заняття продуктивність мта професія ризики розкидачі добрив розробки уроків рослинництво с г культури садівництво сертифікація слюсар ремонтник стресостійкість рослин сівалка сівалки тестові завдання технологічне налагодження технологічні карти трактори тяговий баланс трактора інтерактивні вправи