" Привіт! Я Конфлікт!"
Виховна година на тему: " Привіт! Я Конфлікт!"
Епіграф уроку:
«Усе моральне виховання учнів
Зводиться до хорошого прикладу.
Живіть добре або хоч намагайтеся
жити добре, і ви мірою вашого
успіху в житті добре виховаєте
дітей.»
Мета: Навчити учнів уникати конфлікту у житті, вміти спілкуватися, дружити між собою; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, вчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з проблемних ситуацій; виховувати товариські стосунки.
Матеріальне забезпечення уроку: Схема « Конфлікт», малюнки, висловлювання: «толерантність», «самовиховання – творення себе», народна мудрість «Найсильніший, хто володіє собою», «людиною стати – це мистецтво»
Хід заняття.
Учитель: Усі ми люди на цій великій Землі. Всі ми – різні. Скільки людей - стільки характерів. У кожного з нас є своє світобачення, світосприйняття, інтереси, уподобання, плюси і мінуси у характері. Та об’єднує всіх нас одне ціле, яке називається словом – « людство» - те, що народилися ми з лона матері. І для кожного з нас, мабуть, найріднішим. Найдорожчим є насамперед – родина, батьки. Дорогими також є дім, у якому живемо, вулиця, місто, знайомі, друзі. Усе це наша Батьківщина, а у широкому розумінні – Україна. Будь – яку державу становлять громадяни, будь – яке суспільство – люди. Тому в житті нам всім дуже важливо вміти спілкуватися з іншими, щоб уникнути конфлікту, просто бути щасливими, та успішно вчитися і працювати. Нерідко наше життя затьмарюють конфлікти. Вони, як правило, є наслідком невміння спілкуватися. Конфлікт – це невдоволеність, тривога, небажання вчитися з певними людьми. Конфліктів не уникнути, адже люди всі різні, мають різні думки, бажання, інтереси, тобто їхні зіткнення можливі. Помилковою є думка, начебто під час конфліктної ситуації краще зробити вигляд, ніби нічого не сталося. Потрібно його розв’язувати.
Як ви думаєте, що потрібно для того, щоб успішно спілкуватися?
1Учень: Дотримуватись визначених правил поведінки.
2Учень: Вміти вислухати інших.
Учитель: Від народження людина опиняється в колі правил, заборон, норм. Спочатку вони встановлюються у сім’ї батьками, потім ровесниками у школі, дитячому садку. Чим дорослішою стає людина, тим більшою є кількість норм, яких вона повинна дотримуватися. Отже у суспільстві кожен має не тільки права, а й обов’язки. Уявіть собі, щоб було б, якби ніхто не дотримувався установлених норм? Де ми можемо знайти правила моралі та етики поведінки людини?
1Учень:У державному документі: Конституція України.
2Учень:У біблії.
3Учень:У « Повчанні Володимира Мономаха».
Учень: Повчання: При старших годиться мовчати, старшим підкорятися, з рівними і молодими мати згоду; бесіду вести без лукавства, а ще найбільше розумом вбирати, не лютувати, словом не ганьбити нікого в розмові, не сміятися багато, очі тримати донизу, а душу вгору. Не хвалю я ні себе, ні своєї сміливості, а хвалю силу Творця і прославляю милість його за те, що він мене не лінивим створив, а на всі людські діла достойним.
Учитель: Отже, норми і правила поведінки встановлюють самі люди, а їхнє дотримання робить життя і спілкування людей гуманнішим, ефективнішим, зручнішим.
На думку приходить вислів французького філософа, математика, фізика і письменника 17ст. Паскаля: « Правила доброї поведінки відомі з давніх – давен, річ за дрібницею – вміти користуватися ними». Звичайно, вжите слово «дрібниця» насправді означає дуже багато. Адже коли порушуються правила поведінки, етикет спілкування, створюються конфліктні ситуації, виникає конфлікт. Чому ж існують конфлікти між людьми? Конфлікти існують між людьми для того, щоб вони навчилися спочатку розв’язувати їх за законами любові й зрештою навчилися безконфліктно жити. Але будь – який конфлікт – це початок біди, великої чи малої. Тому потрібно уникати конфліктів. Як ви думаєте, як уникнути конфліктів?
1Учень: Знаходити час, щоб обговорити проблеми, що накопичуються;
2Учень: Доцільно проводити збори, щоб обговорити плани, розпорядок, обов’язки.
3Учень: Знайти способи розв’язання конфліктів.
Учні розігрують сценку зустрічі з конфліктом( з’являється учень, що грає роль конфлікту. Одягнений у буденний одяг до якого прикріплені сценки зі сваркою, суперечкою).
Конфлікт: Ви мене згадали, от я і прийшов.
Учитель: Згадали, то згадали, але ми не запрошували тебе до нас у гості.
Конфлікт: Певна річ. Щоб я, його величність Конфлікт, чекав персонального запрошення….. оце вже ні. Я всюди: у школі, дома, у спортзалі й кінозалі, ну скрізь, скрізь. А сьогодні прийшов до вас у ліцей.
Заходить Етика.
Слово дослідникам.
Етика - від грецького – звичай. Наука, що вивчає мораль. Норма поведінки, сукупність моральних правил певної соціальної групи.
Етика: Зачекайте! Я вам сьогодні знадоблюсь, і завтра також буду з вами, дивіться яка я гарна, чемна, вихована, всюди налагоджу стосунки. Та й просто вас навчу, як бути доброю людиною; дружити. В дружбі – сила. Візьміть прутики, хутчіш зламайте.( Учні ламають прутики) Тепер всі половинки дайте мені, зв’яжемо їх тугіше у пучок. А ну, Конфлікт, тепер зламай.( Конфлікт намагається переламати в’язанку.)
Отож – бо й є: « У дружбі – сила!»
Учитель: А ми сьогодні спробуємо аналізувати ситуації, дії, навчимося також міркувати. Отож Конфлікт – наш гість. Давайте спробуємо його розв’язати. Щоб на добро всі справи повертати. Давайте визначимо значення слова «Конфлікт».
Слово дослідникам: Конфлікт – слово латинського походження, в перекладі означає « боротися разом». Під ним розуміють зіткнення протилежних інтересів, думок, поглядів, серйозні розбіжності, гостру суперечку в спілкуванні, неспівпадання інтересів.
Учитель: А чи можемо ми сказати, що конфлікт створює проблеми? Давайте проведемо ділову гру: « Доведи, що….» Конфлікт породжує проблеми – з ким, де?
Простежимо ситуацію.
1. У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, то почав вимагати від учня, який за нею сидів, пояснень: навіщо він це зробив? Учень відповів, що зробив це не він. Класний керівник наполягав на тому, що учень – господар свого робочого місця і повинен слідкувати за тим, що робиться з його партою. Чи можемо ми сказати, що виник конфлікт між класним керівником і учнем? Яка виникає проблема? ( Збереження майна). Місце конфлікту? ( учбовий заклад). Як би ви вирішили цю проблему?
2. Дочка прийшла з ліцею. Пообідала. Перевдягнулась. Пригадала, що мама просила вимити посуд, підлогу і начистити картоплі. Часу було достатньо, щоб виконати роботу до приходу матері. Саме в цей момент прийшла подруга, пішли поспілкуватись і забарились. Мама прийшла з роботи – завдання не виконане. Як ви думаєте, виникне конфлікт між мамою і донькою? Чи буде у матері довіра до доньки? Ваші дії в такій ситуації, щоб уникнути конфлікту? Чому ж існують конфлікти між людьми? Конфлікти існують між людьми для того. Щоб вони навчилися спочатку розв’язувати їх за законами любові й зрештою навчилися безконфліктно жити. Але будь – який конфлікт – це початок біди, великої чи малої. Тому потрібно уникати конфліктів. Як же уникнути конфліктів?
1Учень: Знаходити час, щоб обговорити проблеми, що накопичуються;
2Учень: Доцільно проводити збори, щоб обговорити плани, розпорядок, вимоги один до одного;
3Учень: Знайти способи розв’язання конфліктів.
Учитель: Якщо ж усе – таки конфлікту не вдалося уникнути, тоді, як радять психологи, необхідно вчинити так:
1. У конфліктів не буває переможців: програють завжди обидві сторони. Отже, не порівнюй ступеня провини, а зроби першим крок назустріч – це показник твого характеру і самоповаги.
2. Намагайся вислухати протилежну сторону – це, мабуть, найважче. Необхідно пам’ятати, що ваші думки є різними, і саме це спричинило конфлікт. Уважно слухай опонента, не перебивай, не заперечуй, не сперечайся. Продемонструй співрозмовникові, що ти справді його уважно слухаєш і прагнеш досягти злагоди.
3.Утримуйся від коментарів, завершуючи будь – яку розмову. Звертай увагу на те, де ваші думки збігаються.
4. Вислови свої конкретні пропозиції, реалізація яких може змінити ситуацію, поведінку, стосунки.
Притримуйся таких правил:
1. Бути розсудливим і виваженим краще, ніж сваритися;
2. Необхідно завжди шукати такі шляхи, щоб уникнути сварок, образ і конфліктів;
3. Ніколи сам не роби того, чого б не хотів, щоб зробили тобі.
Учениця: Вік прогресу, логіки, проблем, як може вижить чоловік,
В такий космічний, надпотужний вік,
Летить життя, воно спішить.
Але крізь призму років і століть з тенет людину не пускає його величність – пан – Конфлікт.
Пробравсь спочатку він в Едем, створивши море там проблем: Адам і Єва вигнані із раю.
Неандерталець мамонта вбива,
Середньовічний рицар на турнірі честь роду кров’ю омива.
Конфлікт також є і державний.
Складніший – внутрішній конфлікт.
І вірний крок зробити треба
Щоб зберегти наш рід від бід.
Конфлікт: Я зрозумів свою позицію в житті людей, суспільства. Живу на землі давно і ось приведу істину, яку заховав глибоко у своєму серці. Ще у стародавньому Китаї вважали, що « між небом і землею людина найцінніша, адже вона – істота мисляча»
Закони за якими потрібно жити:
1. Дружби і посмішки
2. Любові до рідних і близьких
3.Лицарства
4. Чистоти і порядку
5. Цікавих справ
6. Здібностей і талантів
7. Хороших оцінок
8. Спорту та здоров’я
9. Поваги до батьків
10. Ввічливості
Учитель: Думайте над питанням:
1.Моя поведінка – моя особиста справа?
2.Правильна лінія поведінки.
Анкетування:
Анкета№1 Під час тематичної атестації твій товариш попросив списати у тебе правильні відповіді. Як ти вчиниш?
а) Дам списати
б) Не дам списати
в) Дам списати, а потім допомагатиму йому у підготовці і опрацюванні матеріалу
г) Повідомлю про це вчителя.
Анкета№2 Група вирішила прогуляти пару. Ти вважаєш, що це неправильно. А як ти поведешся?
а) Попереджу учителя
б) Нічого не скажу, залишусь у класі
в) Спробую відмовити всіх, якщо не вдається, залишуся в класі.
г) Нічого не кажучи, піду з усіма.
Підсумок уроку:
Учитель: Я вірю, що ви візьмете у самостійне життя всі закони, тому що по іншому жити неможливо. Адже саме сюди буде доречним вислів Нова ліса « Людиною стати – це мистецтво». У життєву дорогу беріть тільки позитивні речі, щоб не обтяжувати себе та інших непотрібним мотлохом.
« Будь кришталем, коли ти з каміння,
Будь фіалкою, коли ти рослина
Солов’єм, коли ти пташина,
А любов’ю, коли ти людина.
Отже з честю несіть звання людини. Творіть себе як особистість, працюйте над вдосконаленням свого характеру, давайте реальну оцінку своїм діям і вчинкам.
Візьміть конверти. Розкрийте їх. Ви бачите «сонечка». Одні сумні, інші веселі і….. байдужі. Визначте, який ваш настрій після виховної години?
Хай сонце зігріває вашу душу, а виховувати вас я мушу. А виховувати вас я мушу
Меню сайту
Архів новин
Хмара тегів
-
аудит вертикальний обробіток виноградарство випускники виробництво кукурудзи виробництво соняшника виробництво цукрового буряка вирощування картоплі вирощування кукурудзи виховна година виховна робота виховний захід внесення добрив водій врожайність відео відкритий урок грунтообробні агрегати двигун внутрішнього згорання день захисника вітчизни дискові борони діагностика експлуатаційні витрати енергетичні засоби заготівля сіна зворотній зв язок здоровий спосіб життя зернобобові зернові зернозбиральний комбайн зубові борони класифікація мта комбайни комплектування агрегатів котки кривошипно шатунного механізм круп яні культури культиватори культура кшм кінематика мта лабораторні роботи лпр лущильники майстер клас машинно тракторний парк методична робота механізація морфогенез мтп налагодження мта новини обприскувачі обробіток грунту обслуговування техніки овочеві культури озимі культури останні події охорона праці плоскорізи плуги портфоліо педагогічне кредо посів кукурудзи посів цукрових буряків посівний агрегат практичні заняття продуктивність мта професія ризики розкидачі добрив розробки уроків рослинництво с г культури садівництво сертифікація слюсар ремонтник стресостійкість рослин сівалка сівалки тестові завдання технологічне налагодження технологічні карти трактори тяговий баланс трактора інтерактивні вправи